Praxe přítomnosti
Motto:
Není takvelký problém s tím,  že žijeme v období přemíry 
informací,
ale problémje v tom, že jsou často  lživé  či špatně 
pochopené.
V tom spočívánáprava. 
V pravdě.
Cíl:
Pochopení,žehledaným smyslem života,je život sám. Jeho kvalita .
1)
Žijeme v DUÁLNÍM SVĚTĚ a vše kolem nás (i v nás) jesouhrou duálních sil. Tak i „naše tělo“Duchovní nauky říkají o systémutěla, že v těle jsou dva principy Hmota a Energie
Prostředníkem mezi hmotou a energií/silou je NERVOVÝ SYSTÉM , který má zaúkol vést sílu , jež cirkuluje v těle změnit dvěma způsoby (nervové buňky v šedých centrech mozkové kůry formou buněčných vzruchů a v uzlinách sympatického nervstva.
2)
2.      AUTONOMNÍ NERVOVÝ SYSTÉM MÁ NAD 
SYSTÉM MOZKOMÍŠNÍMPŘEVAHU
Máme dva nervové systémy
	- mozkomíšní systém (profyzickou část těla )  = 
centrální nervovýsystém 	(mozek, 
mozeček, mícha) a periferní nervový systém s 12páryhlavových nervů a 	31páry míšních nervů. Centrem je mozek. Pravá 
strana ovládáfunkce levé části těla a 	obráceně.
	– autonomní systém (pronehmotnou část – pro 
psychické tělo), se kterým pracuje 	východní medicína a léčitelé. Nazývá se též SYMPATICKÝ NERVOVÝ 
SYSTÉM nebo 	i  neurovegetativní 
nervový systém. Tento systém  NENÍ ZÁVISLÝ NA AKTIVITĚ 	MOZKOMÍŠNÍHO nervového systému. 
	Oba SYSTÉMY MOZKOMÍŠNÍ I AUTONOMNÍ jsou 
harmonicky propojeny a doplňují se,	nelze podráždit jeden , aby se nestimuloval druhý. Tělo fyzické je 
podobou těla	psychického. 
·       	Mozkomíšní systém má centrum v mozku, 
·       	Autonomní systém má centrum v hypotalamu, který zastává funkci autonomního 
	„mozku“, pomáhají mu 
v tom psychický centra podvěsekmozkový (hypofýza), šišinka 	(epifýza) a další psychická centra 
(žlázy).
                                                                                                                                                              
Autonomní systém má nad systém mozkomíšním převahu, 	zjednodušeně 	řečeno: k autonomnímu systému nemáme zatím přístup , po většinu 
života „ nás řídí 	autopilot 
autonomního systému“. 
	Můžeme říci, že , nevědomí je forma vědomí, která je činností hypotalamu a obsahuje	v sobě genetickou zkušenost, výchovu, 
podmínky prostředí, vzoryspolečnosti…). 
3)
Myšlení je produktem mozku  a nazývá se objektivním 
vědomí
·       Plné rozumové schopnosti se zapínají  
pouze v případě, že autonomní systém je v režimu klidu. 
·       Objektivní vědomí přichází pouze když to 
autonomní nervový systém  dovolí  (vyhodnotí,že není konflikt ani nebezpečí). 
·       Vědomá mysl  je schopná uvažovat jak 
deduktivně tak induktivně.
·       Myšlení vytváří kolem sebe silné energetické 
pole.
	Mozek je sídlem objektivníchschopností mezi které řadíme: 
·       Vůli Vůle je praktický rozum, který ale běžně nejsme schopni uplatnit 
(většinou si vůli pleteme  „s negativní  sebe motivací“ typu já 
musím..“). Vůli používáme, když  rozum  dostatečně determinuje svůjzáměr, protože vůle vždy podléhá 
podmínkám nevědomí.  Nevědomí přezkoumává zda-li může akceptovat toto volní rozhodnutí. Přijme 
je  jen v případě, že nenalezne konflikt nebo že nevyhodnotí situaci jako nebezpečnou. Náš 
záměr z objektivního vědomí musí obstát, musí přejít přes práhnevědomí. 
 
·       Návyk Je chování, které činíme, anižbychom si to uvědomovali. 
Předcházelo mu rozhodnutí - vůle. Návyky se spojujívzájemně do sítě, protože nevědomí postupuje 
metodou myšlenkových asociací avytvoří z nich za čas zákon, který  nevědomí uplatňuje 
nezávisle naobjektivním vědomí. Návyk je druhápřirozenost (dědí ji potomci). 
·       Sugesci Souvisí s tím, že nevědomí (autonomní nervový systém) je 
v určité části na čas vypnuto a je připraveno vykonávat příkazy objektivního vědomí. 
Shrnutí:
K tomu, aby objektivní rozum mohl být účinný, homusí naše nevědomí pustit přes práh .
	Proč vlastně ale chceme používat objektivnírozum? Abychom nebyli 
vnitřně 	bezvládní a nemohoucí,,,.  
Jak využít výše uvedené informace v praxi? Za jakých konkrétních podmínek 
pracujeobjektivní vědomí?  Jak toho docílíme?
	Pouze intelektuální pochopení, či afirmace nestačí. 
Uvědommesi,  že naše 	NEVĚDOMÍ,  je rozloženo ve FYZICKÉM TĚLE. Protoproces je 
 neustálá 	“fyzická	práce“, 
která směřuje k tomu, aby uvolnila tělo od napětí  a 
zprůchodnila 	celý 
	autonomní systém v těle,výsledkem 
tohoto je průchozí,  klidné,  uvolněné tělo  a  	mysl , která neuvízne v odporu  
a   negativních myšlenkách. 
	Za jakých podmínek nás autonomní nervový systém pustí k tomu,abychom 
mohli 	používat objektivní vědomí 
(rozum)?  : 
ü  našepozornost /vědomí/ je si samo sebe vědomo, tzn. jednoduše vnímáme fyzické 
tělo– svůj vnitřní prostor, pomocí dechu apod. 
ü  zůstávámev režimu KLIDU tj.  BEZ fyzického  NAPĚTÍ, vidíme, že jakmile 
máme k něčemuodsudek, odpor v mysli,  tak v tělevznikne napětí. Fyzicky se 
neustále uvolňujeme. Kdybychom v přijetí k přítomnémuokamžiku polevili, dostavil by se 
odpor a to by se okamžitě  spustilautonomní nervový autopilot sesvými 
standardy… 
ü  pozornost nenívypnutá, nespí, ale  vnímá  to, co v těle i 
venku.
První tři body můžeme shrnout doprožitku Já Jsem Tady a Teď. Pokročilí, kteří zvládli i třetí bod bez usnutí, ještě přidávají vnitřní dynamiku záměru a „chuť si pomoci“ a zejména "chuť se mít RÁD".
4)
Buďme k sobě LASKAVÍ, jen tímto 
postojem vše získáváme.Je to základní postoj, ze kterého bychom měli začít jednat či konat 
jakoukolivakci.  (Nahrazujeme původní postoj,kterým  byl postoj strachu a potřeba 
sezalíbit)
Není třeba meditovat 24 hodin, stačí nám 
trénovat nové dovednostiběhem :
·       chvíle denní meditace  
·       krátké chvíle, kdy se nás cosi bolestně 
dotýká (to je ÚČELUTRPENÍ) 
5)
Jediný čas, kdy můžeme něco změnit je 
PŘÍTOMNOST. Je-li námšpatně, není třeba výletů do minulosti a budoucnosti (ty jsou již schovány 
jakonávyky v autonomním nervovém systému) zůstaňme v přítomnosti a hleďmena ostatní ne 
jako na chodící minulost, pak je naše jednání přirozeně  pragmatické, střízlivé, účelné. 
6)
Jediný způsob jak lze věci 
změnit, je ZMĚNA POSTOJE z postojestrachu a utrpení na preferenci 
 laskavosti  a radosti. (Tím se změní chemie těla avibrační energie těla). Jen záměnou 
rovin se vymaníme znepropustných hranic, v kterých jsme pevně zavřeni. 
7)
Jaké postoje zaujímáme, takové věci se 
námdějí  (stejné přitahuje stejné, ZÁKONEKVIVALENCE)
8)
NAŠE REALITA JE SVĚTEM NÁSLEDKŮ 
Naše realita je výtvor autonomních nervových 
systémů, je dopředudaná.  Autonomní nervový systém pracuje v režimu:útěk od utrpení a úprk 
za potěšením. Je takto determinovaná . Je jako tisíckrátvyrobený a trochu vylepšený stroj a jinak to 
neumí. Chceme-li něco změnit,musíme použít rozum, tj. mozek. Abychom  mohli mozek použít musíme 
„uklidnit“ autonomnínervový systém a dostat od něj „souhlas“, pak teprve 
konečněmyslíme=tvoříme=jsme inspirováni….apod.
9)
ETIKA JE FYZIKA SVĚTA PŘÍČIN /vibračního 
světa/
10)
BOD SVOBODNÉ VOLBY senenalézá v dobrém či špatném  
rozhodnutí,konání, jednání,hledání řešení,  
pochopení….to je horizontální svět a v něm jsme determinováni naší historií, geny, 
prostředím…..
Svobodu máme pouze v ROZHODNUTÍ zda-li nás bude víc zajímat svět strachu a viny nebo svět laskavosti. Svoboda tkví v 
rozhodnutí se mezi světem příčin a světem následků. Jediná svobodná volba je V TOM , JAK SITUACI 
PROŽIJEME, např. zdali pocit viny a odsudku dokážeme /ve chvíli konfrontace / v sobě přeměnit na 
pocit odpuštění,  v překročení duality na dobré a špatné. 
Děje se tak, že nehodnotíme,zda-li máme jit 
do leva nebo do prava, jednat červeně nebo zeleně, ale zaujmoutstanovisko  mimo horizont,  
ve vertikále.  Rozhodnutím se mezi „dolním a horním světem“.ROZHODNUTíM,  
že  preferuji laskavost v plné šíři,k sobě i všem se zapojuje náš objektivní rozum a 
jasné či jasnějšívnímání. 
11)
CHYBNÁ PŘESVĚDČENÍ. Svět nevědomí je vysoce inteligentní a pracuje v prospěch našeho těla, chrání naší psychiku to vše na základěevolučních zkušeností. Ale i na základě chybných přesvědčení, které do nás bylypřepsány nebo které jsme sami chybně pochopili (kdo křičí je silný, když budu hodný, dostanu odměnu, když něco dostanu,budu šťastný…)
Dokud neovládám své postoje (způsob 
vnitřního prožívání) dotudjsem ve stavu  vnitřní nemohoucnosti.Jsem pouze ve světě 
následků daných genetikou a prostředím a nemohu jednatjinak než jednám, pak nemám svobodnou volbu a 
není třeba mne trestat. ¨
Pozor, je třeba chránit náš rozum a psychiku 
– za všech okolností.Je velmi křehká.