Praxe přítomnosti
Motto:
Není takvelký problém s tím, že žijeme v období přemíry
informací,
ale problémje v tom, že jsou často lživé či špatně
pochopené.
V tom spočívánáprava.
V pravdě.
Cíl:
Pochopení,žehledaným smyslem života,je život sám. Jeho kvalita .
1)
Žijeme v DUÁLNÍM SVĚTĚ a vše kolem nás (i v nás) jesouhrou duálních sil. Tak i „naše tělo“Duchovní nauky říkají o systémutěla, že v těle jsou dva principy Hmota a Energie
Prostředníkem mezi hmotou a energií/silou je NERVOVÝ SYSTÉM , který má zaúkol vést sílu , jež cirkuluje v těle změnit dvěma způsoby (nervové buňky v šedých centrech mozkové kůry formou buněčných vzruchů a v uzlinách sympatického nervstva.
2)
2. AUTONOMNÍ NERVOVÝ SYSTÉM MÁ NAD
SYSTÉM MOZKOMÍŠNÍMPŘEVAHU
Máme dva nervové systémy
- mozkomíšní systém (profyzickou část těla ) =
centrální nervovýsystém (mozek,
mozeček, mícha) a periferní nervový systém s 12páryhlavových nervů a 31páry míšních nervů. Centrem je mozek. Pravá
strana ovládáfunkce levé části těla a obráceně.
– autonomní systém (pronehmotnou část – pro
psychické tělo), se kterým pracuje východní medicína a léčitelé. Nazývá se též SYMPATICKÝ NERVOVÝ
SYSTÉM nebo i neurovegetativní
nervový systém. Tento systém NENÍ ZÁVISLÝ NA AKTIVITĚ MOZKOMÍŠNÍHO nervového systému.
Oba SYSTÉMY MOZKOMÍŠNÍ I AUTONOMNÍ jsou
harmonicky propojeny a doplňují se, nelze podráždit jeden , aby se nestimuloval druhý. Tělo fyzické je
podobou těla psychického.
· Mozkomíšní systém má centrum v mozku,
· Autonomní systém má centrum v hypotalamu, který zastává funkci autonomního
„mozku“, pomáhají mu
v tom psychický centra podvěsekmozkový (hypofýza), šišinka (epifýza) a další psychická centra
(žlázy).
Autonomní systém má nad systém mozkomíšním převahu, zjednodušeně řečeno: k autonomnímu systému nemáme zatím přístup , po většinu
života „ nás řídí autopilot
autonomního systému“.
Můžeme říci, že , nevědomí je forma vědomí, která je činností hypotalamu a obsahuje v sobě genetickou zkušenost, výchovu,
podmínky prostředí, vzoryspolečnosti…).
3)
Myšlení je produktem mozku a nazývá se objektivním
vědomí
· Plné rozumové schopnosti se zapínají
pouze v případě, že autonomní systém je v režimu klidu.
· Objektivní vědomí přichází pouze když to
autonomní nervový systém dovolí (vyhodnotí,že není konflikt ani nebezpečí).
· Vědomá mysl je schopná uvažovat jak
deduktivně tak induktivně.
· Myšlení vytváří kolem sebe silné energetické
pole.
Mozek je sídlem objektivníchschopností mezi které řadíme:
· Vůli Vůle je praktický rozum, který ale běžně nejsme schopni uplatnit
(většinou si vůli pleteme „s negativní sebe motivací“ typu já
musím..“). Vůli používáme, když rozum dostatečně determinuje svůjzáměr, protože vůle vždy podléhá
podmínkám nevědomí. Nevědomí přezkoumává zda-li může akceptovat toto volní rozhodnutí. Přijme
je jen v případě, že nenalezne konflikt nebo že nevyhodnotí situaci jako nebezpečnou. Náš
záměr z objektivního vědomí musí obstát, musí přejít přes práhnevědomí.
· Návyk Je chování, které činíme, anižbychom si to uvědomovali.
Předcházelo mu rozhodnutí - vůle. Návyky se spojujívzájemně do sítě, protože nevědomí postupuje
metodou myšlenkových asociací avytvoří z nich za čas zákon, který nevědomí uplatňuje
nezávisle naobjektivním vědomí. Návyk je druhápřirozenost (dědí ji potomci).
· Sugesci Souvisí s tím, že nevědomí (autonomní nervový systém) je
v určité části na čas vypnuto a je připraveno vykonávat příkazy objektivního vědomí.
Shrnutí:
K tomu, aby objektivní rozum mohl být účinný, homusí naše nevědomí pustit přes práh .
Proč vlastně ale chceme používat objektivnírozum? Abychom nebyli
vnitřně bezvládní a nemohoucí,,,.
Jak využít výše uvedené informace v praxi? Za jakých konkrétních podmínek
pracujeobjektivní vědomí? Jak toho docílíme?
Pouze intelektuální pochopení, či afirmace nestačí.
Uvědommesi, že naše NEVĚDOMÍ, je rozloženo ve FYZICKÉM TĚLE. Protoproces je
neustálá “fyzická práce“,
která směřuje k tomu, aby uvolnila tělo od napětí a
zprůchodnila celý
autonomní systém v těle,výsledkem
tohoto je průchozí, klidné, uvolněné tělo a mysl , která neuvízne v odporu
a negativních myšlenkách.
Za jakých podmínek nás autonomní nervový systém pustí k tomu,abychom
mohli používat objektivní vědomí
(rozum)? :
ü našepozornost /vědomí/ je si samo sebe vědomo, tzn. jednoduše vnímáme fyzické
tělo– svůj vnitřní prostor, pomocí dechu apod.
ü zůstávámev režimu KLIDU tj. BEZ fyzického NAPĚTÍ, vidíme, že jakmile
máme k něčemuodsudek, odpor v mysli, tak v tělevznikne napětí. Fyzicky se
neustále uvolňujeme. Kdybychom v přijetí k přítomnémuokamžiku polevili, dostavil by se
odpor a to by se okamžitě spustilautonomní nervový autopilot sesvými
standardy…
ü pozornost nenívypnutá, nespí, ale vnímá to, co v těle i
venku.
První tři body můžeme shrnout doprožitku Já Jsem Tady a Teď. Pokročilí, kteří zvládli i třetí bod bez usnutí, ještě přidávají vnitřní dynamiku záměru a „chuť si pomoci“ a zejména "chuť se mít RÁD".
4)
Buďme k sobě LASKAVÍ, jen tímto
postojem vše získáváme.Je to základní postoj, ze kterého bychom měli začít jednat či konat
jakoukolivakci. (Nahrazujeme původní postoj,kterým byl postoj strachu a potřeba
sezalíbit)
Není třeba meditovat 24 hodin, stačí nám
trénovat nové dovednostiběhem :
· chvíle denní meditace
· krátké chvíle, kdy se nás cosi bolestně
dotýká (to je ÚČELUTRPENÍ)
5)
Jediný čas, kdy můžeme něco změnit je
PŘÍTOMNOST. Je-li námšpatně, není třeba výletů do minulosti a budoucnosti (ty jsou již schovány
jakonávyky v autonomním nervovém systému) zůstaňme v přítomnosti a hleďmena ostatní ne
jako na chodící minulost, pak je naše jednání přirozeně pragmatické, střízlivé, účelné.
6)
Jediný způsob jak lze věci
změnit, je ZMĚNA POSTOJE z postojestrachu a utrpení na preferenci
laskavosti a radosti. (Tím se změní chemie těla avibrační energie těla). Jen záměnou
rovin se vymaníme znepropustných hranic, v kterých jsme pevně zavřeni.
7)
Jaké postoje zaujímáme, takové věci se
námdějí (stejné přitahuje stejné, ZÁKONEKVIVALENCE)
8)
NAŠE REALITA JE SVĚTEM NÁSLEDKŮ
Naše realita je výtvor autonomních nervových
systémů, je dopředudaná. Autonomní nervový systém pracuje v režimu:útěk od utrpení a úprk
za potěšením. Je takto determinovaná . Je jako tisíckrátvyrobený a trochu vylepšený stroj a jinak to
neumí. Chceme-li něco změnit,musíme použít rozum, tj. mozek. Abychom mohli mozek použít musíme
„uklidnit“ autonomnínervový systém a dostat od něj „souhlas“, pak teprve
konečněmyslíme=tvoříme=jsme inspirováni….apod.
9)
ETIKA JE FYZIKA SVĚTA PŘÍČIN /vibračního
světa/
10)
BOD SVOBODNÉ VOLBY senenalézá v dobrém či špatném
rozhodnutí,konání, jednání,hledání řešení,
pochopení….to je horizontální svět a v něm jsme determinováni naší historií, geny,
prostředím…..
Svobodu máme pouze v ROZHODNUTÍ zda-li nás bude víc zajímat svět strachu a viny nebo svět laskavosti. Svoboda tkví v
rozhodnutí se mezi světem příčin a světem následků. Jediná svobodná volba je V TOM , JAK SITUACI
PROŽIJEME, např. zdali pocit viny a odsudku dokážeme /ve chvíli konfrontace / v sobě přeměnit na
pocit odpuštění, v překročení duality na dobré a špatné.
Děje se tak, že nehodnotíme,zda-li máme jit
do leva nebo do prava, jednat červeně nebo zeleně, ale zaujmoutstanovisko mimo horizont,
ve vertikále. Rozhodnutím se mezi „dolním a horním světem“.ROZHODNUTíM,
že preferuji laskavost v plné šíři,k sobě i všem se zapojuje náš objektivní rozum a
jasné či jasnějšívnímání.
11)
CHYBNÁ PŘESVĚDČENÍ. Svět nevědomí je vysoce inteligentní a pracuje v prospěch našeho těla, chrání naší psychiku to vše na základěevolučních zkušeností. Ale i na základě chybných přesvědčení, které do nás bylypřepsány nebo které jsme sami chybně pochopili (kdo křičí je silný, když budu hodný, dostanu odměnu, když něco dostanu,budu šťastný…)
Dokud neovládám své postoje (způsob
vnitřního prožívání) dotudjsem ve stavu vnitřní nemohoucnosti.Jsem pouze ve světě
následků daných genetikou a prostředím a nemohu jednatjinak než jednám, pak nemám svobodnou volbu a
není třeba mne trestat. ¨
Pozor, je třeba chránit náš rozum a psychiku
– za všech okolností.Je velmi křehká.